قائم مقام خانه كارگر طبس در بازديد مسئولان از مجروح حادثه معدني كه در 6 سال پيش دچار سانحه شد از كشته شدن 4 كارگر تنها در يكي از شركت هاي معدني اين شهرستان در 10 سال گذشته خبر داد. به گزارش خبرنگاریزدفردا "غلامرضا غلامي جوان 30 ساله اي كه در سال 1385 دو ماه بعد از شروع به كار خود در شركت معدني معدنجو از گردن به پايين قطع نخاع شده و توانايي حركتي خود را از دست داد. وي ابراز نارضايتي و گله از اداره بهزيستي و شركت معدني معدنجو گفت: بهزيستي به من سر نمي زند و كسي از طرف معدنجو هم شش سال است كه حتي يك تلفن هم نزده است.

طبس- نمایندگی یزدفردا : حمید رضا حجازی: به مناسبت هفته كارگر برخي از مسئولان شهرستان طبس از غلامرضا غلامي كه در شش سال پيش در شركت معدني معدنجو دچار سانحه شده و از گردن به پايين قطع نخاع و معلول شد، بازديد كردند.

علي محمدي قائم مقام خانه كارگر در رابطه با هدف اين بازديد گفت: خواستيم بداني به يادت هستيم و تو را از ياد نبرده ايم.

صولتي نماينده اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعي نيز گفت: آمديم تا هفته كارگر را به تو تبريك بگوييم كه در سلامتيت را در اين عرصه فدا كردي و اگر مشكلاتي داري مطرح شود تا اطلاع رساني شده و برطرف شود.

نماينده بخشداري مركزي طبس نيز گفت: بار سنگين جامعه بر دوش قشر كارگر است و نياز به توجه بيشتري به اين قشر است.

به گزارش خبرنگاریزدفردا "غلامرضا غلامي جوان 30 ساله اي كه در سال 1385 دو ماه بعد از شروع به كار خود در شركت معدني معدنجو از گردن به پايين قطع نخاع شده و توانايي حركتي خود را از دست داد.

وي ابراز نارضايتي و گله از اداره بهزيستي و شركت معدني معدنجو گفت: بهزيستي به من سر نمي زند و كسي از طرف معدنجو هم شش سال است كه حتي يك تلفن هم نزده است.

وي در شرح حادثه اي كه برايش رخ داد گفت: فروردين ماه سال 1385 بود كه در شركت معدني معدنجو مشغول به كار شدم؛ در بدو ورود هيچگونه دوره آموزشي برگزار نشده و اطلاعات ايمني به ما داده نشده و هيچگونه راهنمايي در اين خصوص از طرف مسئولان معدن انجام نشد.

غلامي ادامه داد: حدودا دو ماه از شروع به كارم گذشته بود و يك روز كه در تونل مشغول كار بودم كار تمام شده بود و در حال خارج شدن از تونل بودم كه كاري ديگر به من ارجاع شد كه برگشتم آنرا انجام كه واگن از ريل خارج شده و از پشت به گردنم برخورد كرد كه ابتدا به بيمارستان طبس و بعدا نيز به يزد و تهران براي درمان اعزام شدم.

وي افزود: ابتدا مسئولان معدنجو پيگير موضوع بودند ولي بعد از دريافت رضايت، ديگر از من سراغي نگرفتند و مسئولان هم كار خاصي انجام ندادند.

وي خواست تا با توجه به اينكه معلول قطع نخاعي بوده و از گردن به پايين فلج است و كهولت سن پدر و مادرش از او سركشي شده و به مشكلاتش و نيازمندي هايش رسيدگي شود.

وی یکی از مهمترین درخواست ها و نیازهای خود را ولیچر الکترونیکی مطرح کرد تا بتواند از خانه خارج شود.

قائم مقام خانه كارگر در حاشيه اين بازديد در گفتگو با خبرنگار یزد فردا درباره علت هاي حوادث در معادن طبس گفت: معدن حادثه ساز است و ايمني آن درست و كامل نيست.

علي محمدي گفت: بازرسي هاي اداره كار نيز با توجه به اينكه نيرو كم داشته و محدوده كارگاه ها نيز زياد است كم بوده و بايد بيشتر انجام شود،ساعت كار در معدن شش ساعت است ولي برخي كارگران به صورت دوشيفت و 12 ساعت كار مي كنند كه باعث مي شود تمركز و توجه آنان كم شود و آموزش موارد ايمني نيز در معادن بسيار مشكل دارد كه خانه كارگر آماده است در صورت همكاري مسئولان در اين رابطه همكاري كند.

وي افزود: در شركت معدني معدنجو در 10 سال گذشته چهار نفر كشته شده و اخيرا هم در شركت معدني نگين يك نفر كشته شده است و تمام اينها به خاطر عدم ايمني كافي است.

لازم به ذكر است در اين بازديد هيئت اجرايي خانه كار گر شهرستان طبس و نماينده اداره كار، رفاه و امور اجتماعي، بخشداري مركزي، واحد زغاسنگ طبس، نماينده شركت معدني معدنجو حضور داشتند و نماينده فرمانداري شهرستان علي رغم ارسال دعوتنامه قبلي حضور نداشت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا